اهمیت موعد مناسب انتشار پست در استراتژی محتوا
اینستاگرام برای بسیاری از کاربران تنها یک شبکه اجتماعی برای سرگرمی است! حتی کاربرانی که در اینستاگرام چیزی یاد میگیرند، ممکن است هدفی غیر از وقت گذراندن نداشته باشند. همین مسئله سبب شده است الی کاربران در روزهای مختلف یک هفته و ساعتهای گوناگون آن روز فعالیت اکثریت داشته باشند. یگانه از عناصر اصلی استراتژی محتوا در اینستاگرام، داشتن برنامه زمانی برای انتشار پستها است! یعنی بدانید در کدام ایام و در چه ساعتی پستهای خود را منتشر کنید الی بیشترین بازخورد را بگیرید. برای شناسایی زمان مناسب انتشار پست در اینستاگرام، بهترین ابزار Instagram insights است که با استفاده از آن میتوانید میزان فعالیت کاربران خود در ایام و ساعتهای مختلف تماشا کنید. اگر تاکنون از این ابزار استفاده نکردهاید، توصیه میکنیم مطلب تحلیل صفحات اینستاگرام را مطالعه کنید.
استراتژی محتوا و فرآوری محتوا در اینستاگرام
پرسونای مشتری و فرآوری محتوا بر بنیاد آن
همانطور که مخاطبان کسبوکارهای گوناگون فرق دارند، آموزش استراتژی اینستاگرام مخاطبان صفحات اینستاگرام نیز متفاوت هستند! شما آغاز باید مخاطبان خود و ویژگیهای آنها را بشناسید! فرآوری درونمایه در اینستاگرام باید بر پای بست، ویژگیهای مخاطبان باشد الی عقیده آنها را جلب کنید. شناخت مخاطبان اینستاگرام به شما کمک میکند تا در تولید یک تصویر یا ویدئو شخصیت آنها را در نظر بگیرید. به عنوان نمونه مخاطبان یک صفحه فیلم با مخاطبان یک صفحه مربوط به کمپانی طراحی سایت متفاوت هستند؛ مخاطبان صفحه فیلم میتواند از بازه سنی کودکان الی بزرگسالان را دربرگیرنده شود! حال اگر شمار مخاطبان بین ۱۵ تا ۲۰ سنه شما اغلب هستند، میتوانید ویدئوهای مربوط به یک انیمیشن را پیمان دهید اما اگر مخاطبان شما بازه سنی ۲۵ لغایت ۳۰ سنه هستند، باید ویدئوی فیلمهای مربوط به ژانر بزرگسال قرار دهید تا بتوانید نظر مخاطبان خویش را کاملاً جلب کنید.
افزایش تعامل و مشارکت کاربران
افزایش تعامل و مشارکت کاربران تاثیر زیاد زیادی در رشد یک صفحه اینستاگرامی دارد! هنگامی که شما برای فرآوری محتوا در اینستاگرام تصمیم میگیرد که کدام موضوعات را برگزیدن کنید یا در چه روز و ساعتی آن را منتشر کنید، به راستی به دنبال افزایش تعامل و همکاری کاربران هستید. همکاری کاربران به معنای لایک کردن پستها، کامنت گذاشتن، اندوخته کردن پست و ارسال آن برای افراد سایر است. هر چقدر همکاری یک صفحه بیشتر باشد، سرعت رشد آن صفحه نیز اغلب است؛ حال اگر صفحه مربوط به یک کسبوکار باشد، همکاری و تعامل بیشتر کاربران به معنای افزایش فروش محصول و خدمات آن کسبوکار است. برای آنکه راههای افزایش تعامل کاربران را بدانید، از رقیبان خود بنچمارک تعبيه کنید! با استفاده از تعبيه بنچمارک شما میتوانید عملکرد فعالیتهای مختلف و کارایی آنها را معرفی کنید. در صفحه رقیبان، پستهایی هستی دارند که شمار لایک یا مشاهده ویدئو در آنها اغلب است. با رویت صفحه رقیبان خود متوجه میشوید که مخاطبان شما که با مخاطبان رقیب یکتا است، چه پستهایی را اغلب میپسندند و با تولید محتوای نظیر همان پستها میتوانید تعامل صفحه خود را افزایش دهید. گرد از مهمترین انواع پست که تعامل اکثریت برای صفحه شما برپایی میکند، پاسخگویی به سوالات کاربران در قالب ویدئو است! این نوع پستها به کاربران حس مهم بودن برای شما را القا میکند و همواره سبب میشود لغایت بازخوردهای احسان از سمت آنها بگیرید.
یک نکته مهم برای فرآوری محتوا در اینستاگرام
اگر مدیریت یک کسبوکار را برعهده دارید و میخواهید محصولات یا خدمات خود را تبلیغ کنید، نباید تبلیغات شما در آن پست زیاد باشد! در واقع هنگامی که کاربران محتوای شما را میخوانند، نباید حس کنند با یک محتوای تبلیغاتی مواجه هستند. بهترین حالت برای تبلیغ یک فرآورده یا خدمات، داشتن ۸۰ درصد محتوای ارزشمند و کاربردی و ۲۰ درصد محتوای تبلیغاتی است. همچنین اگر میخواهید بیشتری ۲۰ درصد محتوای تبلیغاتی شما بیشترین کارایی را بر روی کاربران داشته باشد، باید ۸۰ درصد دیگر درونمایه کاملاً کاربردی و مفید باشد لغایت کاربران بتوانند متعلق به پست چیزی یاد بگیرند. در ضمن در تقسیم تبلیغات محتوا به جای آنکه بخواهید از مزیتهای محصول یا خدمات خویش بگویید، بهتر است از کاربرد آن برای رفع دربایستن کاربران کلام بگویید. بازاریابی اینترنتی امروزه کاملاً پیوستگی به ارائه اطلاعات ارزشمند به کاربران است و دلیل آن هستی رقیبان بسیار و قدرتمند در حوزههای گوناگون است.
نتیجهگیری
تولید محتوا در اینستاگرام نیازمند داشتن یک برنامهریزی معین است! در واقع شما باید بدانید در چند روز آینده چه پستهایی باید تولید و در چه زمانی منتشر شود. همگی این مسائل را میتوان در مفهوم راهبرد محتوایی (استراتژی فرآوری درونمایه در اینستاگرام) پیدا کرد. در این مقاله به رسیدگی کامل این مفهوم پرداختیم الی با به کارگیری آن بتوانید به رشد چشمگیر صفحه اینستاگرام خویش کمک کنید. اگر سوالی در گویه استراتژی اینستاگرام دارید، در بخش نظرات اعلام کنید الی بتوانیم به یکدیگر کمک کنیم.
GOOGLE LENZ هنگام خرید به کمک کاربران میآید
آیا ساخت آسانسور فضایی با این همه زباله در مدار زمین ممکن است؟
هزینهی گازسوز کردن خودرو چقدر است؟
کاهش فروش گوشی هوشمند در چین بازار شیائومی را با خطر مواجه کرد
مصوبه رومینگ ملی موبایل اصلاح شد
ایده کمپانی فوتوروس؛ تبدیل شیشه جلوی ماشین به هدآپ دیسپلی
گوگل به کسانی که در اندروید باگ کشف کنند، ۱/۵ میلیون دلار جایزه میدهد